Julpyssel

Mina foton från förra julen är i princip slut och när jag började fundera vad jag skulle göra av alla härliga papper som Lena har skickat inspirerades jag av Åsas förra inlägg här i bloggen och började tänka i annorlunda banor. Jag kom att tänka på ornamenten som Basic Grey släppte för ett par år sedan tillsammans med sin pappersserie Blitzen.

Min man fick rycka in och han gjorde en fin mall till mig som jag använde tillsammans med min Silhouette. Det går lika bra att göra utan en Silhouette, men den underlättar mycket. Medan den jobbade började jag vika mina delar som till slut blev dessa ornament.

image66
Man behöver 20 utstansade/utskurna/klippa cirklar. Sedan är det dags att vika in så att en liksidig triangel bildas i mitten av cirkeln. Sedan plockar man fram lämpligt lim, jag har använt min limpenna och börjar limma. Under kvällen ska jag göra instruktion som kommer att dyka upp här i bloggen. Håll utkik under morgondagen.

Till just dessa har jag använt papper från Melissa Frances och My Mind's Eye som så klart finns i butiken.

/Anna - DT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0