Jordnära och helt underbara papper!

I somras stod jag för andra gången i mitt liv på loppis. Min svägerska och jag gjorde gemensam sak av det och anmälde ett bord var. Till min stora glädje fick då mosters älskade lilla stumpa följa med, jag såg fram mot en hel dag med nojs och mys. Till min stora besvikelse (men knappast hennes mors) sov hon nästan hela dagen... Den stund hon var vaken och uppe fick hon sitta i mitt knä och vi hade en riktig mysstund! Orden passar mig perfekt, för är det någonting jag sätter högt så är det min familj.

[ Dom underbara papprena är från 24th street markets serie Spirit "Sisters", bakgrundspappret är från Dreamstreet Papers serie Rue, cardstock, blomma från Petaloo, texten QK Eliza och spetsen från gömmorna]


Jag har inga barn själv och ställer gärna upp som barnvakt när det behövs. I somras skulle min kompis hos optikern och jag skulle vara med hennes två underbara flickor i köpcentret en stund. Detta är dock två underbara flickor med grymt mycket energi! Desto roligare blev det säkert med en som faktiskt lyssnade och gav respons på varje ord och handling dom utförde. Med den följden att efter tre minuter i köpcentret, fyra affärer, två smitningar, spring på soffor och en som klättrade i lyktstolpar så tog jag till det klassiska knepet: "Ska vi äta glass??" Det fungerade och jag kunde kyla ner min genomsvettiga kropp med glass medan tjejerna satt som två änglar och smaskade. Ett äkta scrappingmoment!

[Papper bakgrund SEI Dill Blossom "Anise", text QK Abigail och QK Chopsticks, rosa papper, blommor och knapp från gömmorna]


När Lena skickade hem Castaway serien till mig var det första jag kom att tänka på min mamma. Hon skulle älska dom blå färgerna, de vackra blommorna för att inte tala om die cutsen! Vad kan då passa bättre än att göra en LO som rakt genom påminner om min mor? Jag började fundera, sätta ihop färger och detaljer, men fick inte riktigt till det. Jag ville ju så gärna framhäva den blå blomman utan att dra fokus helt från fotot och texten... Jag klippte ut den! Den fick hamna på en beige bakgrund (också en av mammas favoritfärger) och för att balansera upp det chalkade jag en chip i flera omgångar med blå och bruna nyanser. Som tur var blev klockan sent, kan inte förstå var tiden springer iväg, så jag kunde sätta på glossy accent på chipen utan att hinna kladda ut det! Det fick torka under natten och sen satte jag ihop den. Jag är helnöjd själv, den ska in i mitt BOM- album och så ska jag visa den för huvudpersonen- min go'a mamma =)

[Papper beige och brun från privat samling, den blå blomman från Castaway "Blue Lagoon", swirl från Bazzill Chips, journalingbladet Making Memories {note}worhty, knappar och blommor från gömmorna]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0