Prinsar och prinsessor från My Mind's Eye

Här ska ni få se tre layouter som jag har gjort med den härliga serien Bohemia från My Mind's Eye.
När jag började scrappa för tio år sedan fanns det inget utbud alls i Sverige och jag använde mig helt enkelt av vanliga A4 som jag satte in i vanliga pärmar. För att få allt enhetligt så gör jag fortfarande så och här får ni se att även utpräglade 12x12 papper fungerar bra i nedskuret format.

På den första har jag använt papperet "My little Prince", rubons med franska liljor från Hambly, ricrac från Doodlebug samt minimarks som är små härliga rubonbokstäver från American Crafts.
image100

Till denna layout använde jag den tjejiga motsvarigheten till papperet ovan och det heter "Pretty as a princess". Den ljusblå rutan och hjärtat är baksidan från papperet ovan. Fluid chalk är Creamy brown från Color Box, brads från Making Memories samt åter igen ricrac från Doodlebug och blomma från Prima.
image101

På den sista har jag använt papperet "Me and my cousins" samt en liten skvätt orange papper som är Basic Grey Recess Elementary. Stickers från Sassafrass Lass, ricrac från Doodlebug samt blommor från Prima.
image99

Den sista layouten baserade jag på en skiss som jag kladdade ner. Den får ni på köpet om det är någon som känner för att använda den.
image102

Så, det var den här dagens scrapinsats för min del. Nu är det dags att bege mig iväg till jobbet.
På återseende!

Marie - DT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0