2008 års första inspirationsinlägg

Den första blogguppdateringen för min del blir en inspirationsrunda. Jag har scrappat med mönstrade papper från My Mind's Eye Bohemia-serie och den nya strukturen från Bazzill "Smoothie".

image84
Första layouten är en jullayout. På fotot har jag fäst en overlay, också den från My Mind's Eye. Det bruna mönstrade är en av baksidorna från ett mönstrat papper.

image85
Rubriken på denna har jag skurit ut med min Silhouette. Den morsvarar dock Quickutz alfabet Abigail, som finns både till squeeze och revolution.

image86
Fotot är manipulerat i PhotoShop för att passa papprenas färger bättre. Rubriken utstansad med 'Biography' från Quickutz.

image87
Även här är rubriken stansad med Biography.

image88
Den här LO:en var jättekul att göra. Jag satt och svammlade på ett forum ett par dagar innan nyårsafton om tiaran jag köpt inför nyårsfirandet. Jag fotade och skrev ut det på min fotoskrivar och 45 minuter senare var LO:en klar. Den handlar om att det ibland är rätt svårt att scrappa med nya papper som kommer ut på marknadet med prinsesskronor när man inte har barn. Jag fick användning av en gammal 'rubrik' från My Mind's Eye som passade bra in på min 'prinsesskrona'. Jag har använt en overlay från just My Mind's Eye över fotot. Snirklarna på overlayen passar bra ihop med det mönstrade papprets swirls.

Samtliga blommor på alla LO:er från Prima marketing.

/Anna - DT


Kommentarer
Postat av: Sussig

Jättefina LO!
Du är så duktig!

2008-01-21 @ 19:57:22
Postat av: Anna K

Tusen tack. Det värmer att höra :D
/Anna

2008-01-21 @ 22:31:15
URL: http://www.kassfeldt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0