Resan till Frankrike

I våras var jag och en kompis till Frankrike på semester. Jag har planer på att göra ett temaalbum om Menton och tänkte som första uppslag trycka på de två saker som dom är mest berömda för- det azurblå vattnet och deras citroner. Här slog jag en hel hög med flugor i en smäll, jag kunde använda citronfotot, Lena skickade azurblå papper, mina vackra blommor som jag velat använda ett tag passade perfekt och jag fick göra en fjäril med min alldeles nya fjärilstans till reven! Jag är helnöjd, det är precis som jag tänker mig mitt Menton...

[sei:s serie DillBlossom "myrrh" och "nigella", text Beauty Queen grand QK och fjärilar QK]

Keytan och jag gjorde små och större utflykter varje dag där nere, vi åkte tåg, buss och framför allt promenerade. En av dagarna tog vi bussen till grannstaden och gick upp till ett fort i gamla stan för att kunna fota vackra naturbilder. Jag överdriver inte när jag säger att regnet stundtals öste ner! Vad gör man? Tar tillfället i akt att ta närbilder medan dropparna är kvar på blommor och växter såklart.

[papper sei:s serie DillBlossom "myrrh", text Diesel classic QK och Sophisticate clearstamps QK]

Jag har ju en förkärlek för kaffe, både att dricka det, fota det och scrappa det. Här har jag bevarat minnet av Keytans min och kommentar när hon fick in den minsta kaffe hon någonsin fått!

[papper MME 29th street markets serie Spirit "sisters" Woven Together och Beloved Blooms, text Diesel classic QK och Sophisticate clearstamps QK, rubons Heidi Grace]

Ha det bra! Kram Catta DT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0